30/12/2011

Selamat Tinggal 2011

Assalamualaikum semua,

Pembuka kata:)

Rindunya kat blog nieeee...
makin lama makin kurang pula post baru..
Bukan apa diriku dilanda ke "bz"an sampai tak ada masa nak meng hupdate blog tersayang ini..
Jadi hari ini dengan nekadnya saya berusaha untuk buat satu post baru...dan....
post yang terakhir buat tahun 2011..

Wah macam tak percaya kan..cepatnya masa berlalu..tinggal lagi 2 ari sebelum kita melangkah ke tahun baru.Banyak sebenarnya yang nak dikongsi bersama..tapi tulis mana yang terlarat saja da la ek..ok kita mulakan dengan hujung minggu yang lepas..

Mak saya dan family kakak saya datang puchong..jadi macam2 plan yang kita buat terutama nak bawa anak buah saya tu jejalan sebelum sesi persekolahan bermula..walaupun ada antara plan tersebut tak dapat dilakukan disebabkan kepenatan tapi kita tetap enjoyyyy..

Plan hari pertama adalah berkelah di tepi pantai..pantai mana? ------->


Mak aiii sampai2 je kat PD..berduyun2nya umat manusia..nape la time ni ramai sesangat nak p mandi pantai..cuba habaq mai..pusing punya pusing..masuk keluar masuk..last2 jumpa jugak port yang baik dan selesa.walaupun parking jauh sikit tapi kira ok la dari terpaksa beratur panjang2 semata-mata nak parking dekat dengan pantai..

ke 'excited' tu memang terserlah laa..jangan kata anak buah yang excited..mak2 and pak sedara semua pun sama jugak.rasa nak terjun laut je terus bila sampai tu..tapi kan kan..perut ni asyik berkarok je..almaklum ler tak makan apa2 dari pagi..da la tu memang plan nak bawak bekal dari rumah..berkelah la katakan..tapi masak yang ringkas2 dan cepat je la..nanti lambat pula sampai..

Oh pantai tak sabarnya nak terjun..tapi apakan daya perut ini memanggil2 untuk di isi..cuba fokus pada 3 orang budak yang main kat pantai tu..ala baju oren ngan ijau tuee..tu la budak yang sampai je terus menuju ke laut..dan cuba fokus pula pada gambar kat bawah nie..ni pula family yang tak diberi makanan..cian sungguh la..anak sapa la nie..


Wife sapa la nie yang terlebihhh...oppsss yang tak diberi makan nie


Muka budak-budak yang tak mandi pagi sebab memang da target nak terjun laut terus..budak2 saja tau..yang besar tu da mandi siap2 kat umah..

Bibik teh berusaha untuk membuat sandwich dan seterusnya memberi makan kepada mereka yang kebuluq abis nie




Memang seronok mandi pantai..tapi air cepat sangat kering..jadi kena jalan jauh baru dapat port yang selesa untuk mandi..cuaca pun sangat baik..anak buah saya tu semuanya tersangat la enjoynya..tapi lupa nak ambil gambar masa mandi manda tu.macam biasa selepas mandi muka semua dah macam dakwat hitam dah..abis terbakar..ada yang mula2 tu takut nak mandi laut tapi last2 di paksa naik pula.piat telinga die..





Sebelum balik harus la pose2 dulu..bergambar itu adalah penting okey..(tapi kalau asyik muka enko je tak ke boring orang nengoknya nanti) excuse me??? yes yes??? blog sape nie?? jadi ada aku kesah???kikihkih

 Selamat tinggal Port Dickson----Jumpa lagi *_____*


Hari kedua

Kita sambung lagi perjalanan di hari kedua..next station----->


Seperti yang pernah saya bagitau sebelum ini adik saya teh dah final year..Selepas 4 tahun di UPSI..sekarang adalah masa untuk meninggalkan uni kesayangan ini..sobsob..eh nape aku pulak yang emo ni.rasanya baru saja hantar teh tup tup dah habis belajar sudah..oppsss tak pasti pula ini tahun terakhir atau tidak..bukan apa hari tu teh ada bagitau yang dia nak sambung master.maybe nak sambung dekat UPSI juga.jadi adakah ini tahun terakhir teh di upsi????

Tapi apa-apa pun kami teruskan jua mengambil barang-barang teh..itu la niat ke upsi kali ini..Satu yang saya sangat suka adalah sepanjang perjalanan ke upsi..cuaca sangat la baik..dan tiba2 pemandangan sekeliling begitu menarik perhatian saya..terutamanya dengan awan yang berkumpul digunung..cantik sangat.indahnya ciptaan Allah,..




Sampai2 saja semua dok melepak dulu kat bilik teh..nanti tak datang sini dah..siap pekena megi tom yam seround dulu..semua housemate teh tak ada kat rumah sebab sekarang study week jadi semua balik kampung..(pandai2 je ko angah..ntah2 dorng p tempat lain)

Teh dan my lovely mak

Budak itam lepas mandi kat PD..mula2 baik je

Lepas tu mula la mem 'bz' kan diri menolong mak teh dia berkemas

Budak demok yang asyik nak berkepit dengan pak ngah dia saja..
Lagi worst sekarang ni memang suka gaduh dengan abang2 dia and yang paling dasyat tu cakap tak henti2
~So sweet~

Ni budak yang paling susah nak ambil gambar dia..asyik hilang saja.

Selamat tinggal umah mak teh



Lepas ambil barang  teh kami jalan2 kat pekan t.malim dulu then terus balik puchong..memang penat sesangat dengan tak cukup tidonya..sebenarnya malam balik dari PD tu ingat nak pergi I-city..tapi sebab penat semua pun tak larat nak keluar sudah..jadi tak dapat la bawak dorg g sana..(hihi saya dah pernah pergi da) tapi malam tu mak dan family kakak saya tido rumah yani dekat bangi pula sebelum balik ke lipis..jadi saya awal2 lagi dah ZZzzzz

Maybe sebulan ni saya akan bz dengan kerja dan packing memaking..hihi..

Masih banyak hajat dan impian tahun 2011 yang masih belum tercapai..tapi ada daripadanya sudah tertunai.syukur sangat2..jadi impian dan hajat yang tak tertunai tu diharap dapat direalisasikan tahun 2012 nanti..

SELAMAT TINGGAL 2011


AND
WELCOME 2012


ANGAH~saya ucapkan selamat tahun baru kepada semua pembaca blog saya..semoga semua impian dan azam kalian semua akan tercapai..

2 comments:

  1. mak ko maintain cun mcm zaman muda2 dulu ye ngah ^_^ muka dia sama, tak berubah pun ^_^ abah ko mana? rindula kat dia...heheee...rindu kat misai dia tu ^_^

    ReplyDelete
  2. hihi ya ke..kembang mak aku nti.abah aku tak ikut..dia keje.mak aku tu kena paksa sllu klu nak dtng puchong..malas sangat nak berjalan.nie kena paksa dengan anak2 la baru nak ikut..As selamat tahun baru..

    ReplyDelete