06/04/2012

Korang Pelupa?

Salam semua,

hye semua,pakabar?
Korang sihat tak?kalau tak sihat cepat-cepat jumpa doktor okey

Pernah tak dalam hidup korang terlupa pasal nombor?
Aku cakap nombor sebab nampak besar sikit topik tu.,tak kisah la nombor apa pon janji nombor
contohnya macam tarikh,masa,waktu dan seangkatan dengannya..

Untuk pengetahuan korang aku nie memang sangat2 pelupa orangnya kalau sebut pasal tarikh
Tapi tarikh ni hanya yang berkaitan dengan peribadi saja
contohnya macam tarikh kawen,hari lahir,anniversary
Tapi kan kalau yang berkaitan kerja boleh pulak aku ingat dengan detailnya.
maybe sebab aku biasakan diri untuk record setiap perkara penting yang berkaitan kerja
jadi bila kita tulis secara automatik memory kita akan record kot? kot? kot?

Biasa orang kata lelaki yang selalu lupa tarikh penting nie
Lagi-lagi kalau lepas kawen,selalu dorang tak ingat..dengan alasan banyak lagi perkara penting nak ingat
ini statement yang aku baca kat satu majalah nie~so bukan tipu ya
tapi terbalik pulak rasanya dengan kes aku nie
aku memang pelupa
aku pun taktau kenapa susah sangat nak ingat tarikh-tarikh penting 
korang tau tarikh kawen aku pun aku selalu lupa
nasib baik aku ingat bulan..tapi harinya memang aku tak ingat
setiap kali kena buka dompet dan tengok kad kawen..teruk kan?
nie baru 2 tahun kawen..jadi aku tak nak pikir lagi apa akan jadi di masa akan datang
tahun bila kawen tu lagi la aku tak ingatnya..dalam otak aku nie memang aku ingat bulan je

Sama juga dengan tarikh birthday
lagi la aku lupa
jangan la nak suruh aku ingat tarikh lahir adik2 aku apatah lagi tarikh lahir anak2 sedara aku
memang tak pernahnya aku nak ingat
tapi bulan tu aku tetap ingat kot? lagi?
tarikh lahir mak ayah pun aku lupa? lupa ke taktau?
Teruk punya anak!!
Haha so bila dah kawen nie..menjadi satu tekanan pulak bila nak ingat tarikh lahir en H
ya la dah somi sendiri takkan la buat tak kisah pulak
maybe tak penting untuk aku mengingati tarikh2 ni semua
tapi tidak pada dia kan
Dah jadi trademark pulak sekarang dah kawen kena pulak wish pukul 12tengahmalam tepat..
tidak walaupun cepat atau lewat satu minit.
kira nak tunjuk ko orang pertama la wish
kira orang terpenting la wish
Tapi kalau dah dapat wife macam aku nie
nasib ler badan
lambat woo nak tunggu kul 12 tue..
dah la pesen aku nie tido awal
so boleh pulak
saya wish awak awal sikit la..takut tertido nanti..so hepi birthday
krohhkrohhh
ko bayang la kul 9mlm dah wish
kalau korang tak ke hangin satu badan
tapi korang taktau aku memang tertekan seminggu sebelum tarikh tue lagi..
aku kena wat countdown pulak sampai tarikh tue
semata-mata aku takut terlupa
kalau terlupa lagi teruk kan..siap kadang2 before tido tue aku boleh pulak kunci jam kul 12 konon2 nak wish and tido semula
*tapi dah tak ingat aku bangun ke idok masa tue*

Lagi teruk kan
aku tak ingat pun nombor rumah aku sendiri
kihkih
kes ini biasa terjadi 
setiap kali nak isi form ke apa..aku sms en h tanya alamat rumah
nasib jalan ke rumah aku tau pulak
kalau tak naya naya
tapi ada satu kes aku rasa lucu betul terjadi beberapa hari lepas
cite nie pon en h taktau
en H suruh aku order domino piza
Dia sibuk dengan training basekal dia (training la sangat?)
so aku la terpaksa mengordernya
nama aku memang dah ada rekod kat domino tue
cuma ini kali pertama aku order dari rumah baru
so aku suruh la operator tue tukar alamat
"dalam 30minit kami akan membuat penghantaran"
ngam ngam 30 minit
*ring ring telefonku berbunyi*~korang sambung la lagu tu sendiri
akak baie ke nie
ya saya
saya dah depan rumah akak nie..saya nak hantar piza
okey jap akak buka pintu (tepon still kat tangan)..eh takde pon
lah saya dah sampai dah nie..betul2 depan pintu akak nie
lah mana ada sapa2 akak pon kat depan pintu dah nie
lah saya kat alamat nie..dotdot..
la betul dah tue..ke salah seksyen tak
tak mungkin salah akak sebab saya memang dah betul2 kat depan rumah akak nie
alamat tue dah betul dah
betul ke alamat nie akak?
betul la akak memang confident
tapi nape tak ada
ok jap jap akak cari mana2 bill dulu tengok alamat nie..tapi tak mungkin salah punya
okey dah jumpa..nombor 17 kan?
akak bagi nombor 7 la
hahh betul ke sori sori tersalah.takpe dah dekat dah tue..kat area sama dah tue (ayat coverline)
*bila adik tue sampai*
Nah piza akak 
Sebab saya lambat satu minit saya bagi akak kupon free satu
(dah la alamat sendiri tak ingat aku pulak kena bagi kupon free sebab terlambat hantar~padahal salah akak nie **cakap adik nie dalam hati**)
ya ke adik..ala buat susah2 je
(ayat cover..kuikui)
Hihi thank you kat adik yang baik hati tue..tetap tersenyum kat aku (perli kot) bila sampai walaupon akakkks nie pelupa orangnya
 muehmuehhhh

Banyak lagi sebenarnya kisah lucu di sebalik nombor ini..
Tu belum cerita kisah salah kunci jam lagi kan..next time la ya



 




No comments:

Post a Comment