23/05/2012

Cuti-cuti di gambang water park kuantan

Assalamualaikum

huhu minggu lepas aku pergi bercuti-cuti malaysia lagi
minggu lepas pergi hari ini baru nak update kat blog kan
ok kali nie aku pergi dengan family yani dan adik aku teh..disebabkan teh memang free je sekarang jadi kami ajak dia join sekali..aku ajak mak aku pergi sekali..tapi biasa la mak aku tu..memang payah bebenor kalau bab jalan-jalan nie..memang dia tak suka kottt..mana nak suka..anak-anak dok seronok main air mak pulak kena jaga barang-barang..patut kot mak aku taknak join sekali..hihi

macam biasa kami pergi short trip saja 2 hari satu malam..pergi sabtu ahad balik
kali ni pergi ala-ala nak berkelah pulak..siap aku masak nasi lemak lagi pagi tu
ramai yang cakap nasi lemak aku sedap...auwwww jangan marah u..terima kasih la pada yang memuji tue.kihkih

ok sambung semula..kami gerak dalam pukul 830pagi 
aku janji dengan yani nak jumpa dekat tol gombak..last2 terlajak sampai kat petronas bentong  baru jumpa
then baru konvoi sesama..masa tu pulak budak zikrie nie kena pulak cirit-birit..semalaman tak tido
aku memang pikir cnelah dia nak mandi nanti???mood mesti ke laut punya..meragam kan
tapi rupanya tidak pun..dia kemain excited lagi..nasib la perut dia tak meragam pulak masa tu
malam tu baru bersambung semula cirit-birit dia..hahha

disebabkan check in hotel pukul 3ptg so kami pergi waterpark dulu la..main air dulu then baru balik hotel
actually tiket waterpark nie memang termasuk dengan pakej hotel+breakfast sekali.
disebabkan ramai kami pilih apartment
arrangement semua faiz yang buat..so aku tak dapat la nak bagi information yang detail pasal perbelanjaan semua.dan juga gambar kat dalam waterpark nie memang sikit je..sebab aku sampai tengahari
cuaca mak aiii memang panas sesangat sampai takde mood aku nak jalan-jalan ambil gambar kat dalam tue
dalam kepala masa tu memang pikir nak rehat je dulu..ponat mak aii.

so korang layan je la gambar-gambar percutian daku ini~

 nampak sedap kan nasi lemak aku..tu baru nampak..rasa apatah lagi~lalala~


 Budak cirit-birit yang baru je bangun tido



 Aku dok terpikir kenapa la 3 gambar kat atas ni kabur semacam je..bukan hujan pun time nie
hihi rupanya aku ambil gambar ni dari dalam kete..patut ler kabur semacam jer

 Memasing muka cam tak mandi je kan.korang semua jangan taktau kami pakai camni dari kl lagi
memang baget sampai sana nak mandi terus..malas aihh nak pakai lawa-lawa last2 kena tukar jugak
jadi tak perlu nak pening pakai je baju mandi siap-siap


 Aku tahan la cikit kan..cover pakai skirt..tapi kat dalam dah standby suar mandi dah.senang je tukar nanti










 itu je la gambar kat dalam waterpark yang ada..yang lain malas nak ambil
tapi best jugak kat sini..cuma aku ni bukan la suka sangat main2 air ni..dengan pelampung bagai
en h seronok la die..dia dengan faiz je yang layan lebihnya..yang kami2 wanita ini standard mandi tepi kolam je..tu pun panic semacam dah..poyos je lebih kan..kihkih..datang jauh2 tue je yang mampu nak main








 Apartment dia ok la..boleh tahan..ada 2 bilik..tapi yang buat kami hangin tu..dah la check in lambat sebab pergi main2 air dulu..sampai dah penat..dapat pulak apartment tingkat 5 bilik paling hujung..sampai dekat pintu lift rosak la pulak..tak ke hangin..dah la dengan beg bagai..tingkat 5 pulak tue..complaint baru nak baiki..abis takkan nak tunggu je kat bawah tu kan semata-mata nak naik lift..terpaksa la naik tangga..penat giler..lagi satu yang hangin tu boleh masa nak ambil kunci apartment tue orang tue suruh bayar deposit..vengong ke apa??dah la kami dah bayar full payment before sampai lagi..ingat dah ok la..rupa kat sana kena bayar deposit pulak..apa punya sistem la nie~tau baik book je..sampai baru bayar deposit then keluar baru buat full payment~huh


 breakfast dia ok..banyak jugak choice..aku suka sangat..lagi2 roti kat atas tue..memang sedap sangat
nie gambar selepas tak mampu nak menghabiskan makanan
masa lapar tu tak ingat pun nak ambil gambar makanan semua


 ok gambar before gerak balik kl
~peace zikrie~



Before balik kami pergi kuantan sekejap cari keropok lekor
tapi aku tak beli banyak pun..duduk pun 2 orang je kan beli banyak2 sapa la yang nak makan
anyway seronok walaupun penat

^----^

P/S: Sape-sape yang nak Order AuraWhite Collagen boleh call/sms 012-2869 683..Banyak free gift menanti anda!!jangan lupa call..tq

2 comments:

  1. bercuti cuti lagi....seronok sakan kwn kita nie g ho;iday

    ReplyDelete
  2. bestnya..kita orang dulu pi bercuti di BGRC tapi sewa homestay kat area situ.RM180 semalam.besar dan selesa.siap boleh masak dan basuh lagi.owner dia pun very nice.kot2 ada awok2 ni g gambang,ni nombor hp owner tu..0133778513(en semi)

    ReplyDelete