06/02/2013

Ali Cafe 3 Rasa

Assalamualaikum semua

seminggu ni hujan saja kat area rumah aku nie
Hujan yang menemani tika jari-jari aku pasrah dalam menaip entry hari ini..cewah la sangat!
walaupun hujan tapi aku bukan la nak cerita berkaitan dengan hujan
tidak sama sekali ya..hihi

ok la sebenarnya aku nak share jjcm aku dengan en h
dah lama actually plan nak pergi kat tempat ni
coz dah banyak kali blogger2 kat luar sana share tempat makan nie
dan fedback pun semua cakap sedap..at least boleh tahan kan
so harus la aku mencubanya..lagi2 dekat je pun..takde la en h nak bising kalau tak jumpa kenn..
tempat ni dekat usj subang jaya
tapi kan..haku lupa la nak bawak camera
dan dan pulak handphone aku ni cap ayam je..jadi tak dapet la den nak kongsi gambar kat sini.
tapi jom kita usha gambar kat website ali cafe nie

En H suka je makan kat sini..banyak sebenarnya menu kat sini..
harga pon not bad..takde la mahal sangat pun
tapi disebabkan aku telah disogokkan dengan menu siakap tom yam kat blog-blog yang aku baca
maka aku memang dah set kat kepala ni nak makan yang tu je..

masa nak order tu

aku : adik nak set nie~
waiter : set nie untuk 3-4 orang makan akak.rasanya banyak nie untuk 2 orang..
sambil jeling kat aku dan en H
aku : tapi kami tetap nak yang nie
waiter : ok tak pe nanti saya bagi yang medium size la..
aku : apa bezanya?
waiter : portion dia kecik sikit
aku : harga berapa dik?
waiter : 69.90
aku : ok
En H : adik ni ingat kita tak boleh abis pe set tu..belum tengok lagi kita nie makan
aku : maybe dia tengok awak kurus je kot
en H : mana ada (sambil sengih2)
aku : eleh suke la tu orang cakap dia kurus..tapi kan harga sama portion kurang..tak adil kan..
(ko tengok tamak tidak aku..kalau membazir tak abis sape lagi dosa kan)

tapi bila bill sampai rupanya dia memang bagi harga murah sikit sebab tu medium size..nasib adik tu bagitau kan..tengok dah dapat dosa berprasangka..kihkih..maafkan akak dik..tak sengajo

tapi en h memang suka giler siakap tom yam tu..aku biasa-biasa je
tapi tetap nak ajak en h cuba menu lain pulak lenkali
harus..sebab menu lain tu nampak cam sedap-sedap je semuanya..
tapi aku suka giler air kurma dia..en H siap cakap tu bukan air kurma tapi asam jawa.
suka hati ko la bang..pe2 je janji den suko


aku makan set siakap tu la..tapi aku tak dapat pun desert tu..tak aci tau..

anyway memang suggest untuk pergi

bye2 uollsss..

No comments:

Post a Comment