05/07/2012

Salam semua*winkwink*

hi uollsss
wah gaya gedix gitu lepas lama tak menulis kat blog kan uollsss

aku tak kemana-mana pon sebenarnya
tapi tahap malas tu memang melampau-lampau sebulan dua nie
baru je aku nak tulis satu dua word terus tak jadi
idea takde la kunun-kununnya
tapi sebenarnya perasaan malas tu asyik menyerang aku bertubi-tubi
last-last aku log out je..senang cite
wah begitu jitu nak explain walaupon orang tak tanya pon kan kan

Tapi kan hari nie aku macam nak share la dengan korang semua "sesuatu" yang berada dalam fikiran aku lately nie
wah saje je kan nak bagi suspen dengan "sesuatu" itu
ala korang boleh lah bagi pendapat,sokongan or idea la dengan "sesuatu" aku itu
sebelum aku start aku nak bagi tau korang dulu
aku nie orangnya memang selalu berubah-rubah
aku kalau buat sesuatu memang tak boleh lama punya
contohnya macam kerja aku sekarang nie 
aku pun taktau sampai bila aku boleh bertahan asyik buat kerja yang sama je
walaupun itu la course yang aku study masa kat uni dulu tapi sekarang aku dah feel boring dah
maybe kalau enviroment kita berubah tapi kerja kita still sama aku maybe boleh accept lagi
aku ni kunun-kunun target la setiap company yang aku join tu paling lama pun aku nak bertahan 5 tahun je
after that cari keje lain
kecuali la memang ko dapat full benefit dari company tu kan..harus la stay lama sikit
(kira benefit diri sendiri je..pe pulak benefit ko bagi kat company ?pentingkan diri!!~harus lah..lalala)
tapi ada kalanya bila kita berusaha mencari pun tapi kalau memang itu rezeki yang telah ditetapkan untuk kita harus la kita terima dengan seadanya..tak baik tau menidakkan rezeki
(walaupun harus bertahan di company lama yang buat otak aku makin jam~waaawawwa)

tapi untuk mencari rezeki yang lebih tu tak salah kan semua
so kita berbalik pada "sesuatu" aku tadi tu
so seiring dengan usia yang dah nak masuk 3 siri nie
(lagi beberapa hari je lagi uollss~saje lettew bagi hint!!)
ok sebenarnya usia takde kaitan pun dengan "sesuatu" itu
arghhhhh malas la asyik cakap "sesuatu"..nak termuntah dah korang baca kan
ok la aku straight 2 d point terus la
aku sebulan dua nie asyik dok pikir nak buat business saja
tapi taktau nak buat business apa?
(ok jangan tanya pasal cake aku tu)
hihi tu sebab aku bagitau korang awal-awal aku ni jenis berubah2
aku tiba2 pikir nak buat kek ni memang remeh pulak
nak kena guna masa yang lama..bahan kek pun dah makin mahal
macam tak berbaloi pulak dengan hasilnya
so sekarang ni aku pikir nak buat business yang aku tak perlu susah2 sangat
susah2 tu maksudnya aku tak perlu buat means guna tenaga aku @hasil air tangan aku(cewah)
bukan susah2 yang lain ok..mana ada yang nak berjaya tak perlu bersusah payah uollss

contohnya maybe aku boleh jual produk ke?
senang sikit aku just beli and jual
aku sebenarnya banyak sangat masa terluang..tu sebab aku terpikir daripada aku asyik duduk saja tanpa buat apa-apa..lebih baik aku buat sesuatu yang berfaedah ckit
sekurang2nya dapat memajukan ekonomi negara kan
eh bukan ekonomi sendiri ker?negara tu tak langsung la kan
(nak jugak walaupon sumbangan ko tu nti dlm kategori 0.0000000001% je kot huwahuwa)
bila aku mintak pendapat ramai juga yang bagi galakan tapi tak kurang juga yang bagi peringatan(en h) lettew~ingat aw tue orang yang suka berubah2~pikir betul2..baik boss

so kalau jadi la business aku nanti kunun2nya (tapi iallah)
aku akan update lagi ok kengkawan
tengok tetiba malas dah meyerang
chow...






2 comments:

  1. kadang sue pun terfikir nak berhenti kerja dan buat bisnes dr rumah...tp tu lah x tau nk wat bisnes apa......byk benda nak kena pk..yg penting berani amik risiko

    ReplyDelete
  2. tulah ngah, saye ni pon minat niaga jugak... terfikir2 gak nak meniaga tapi selalula datang yang negatif dulu dalam pale otak ni...dulu penah ambik kelas menjahit, kononnya nak bukak kedai jahit sendiri, sudahnya mesin ntah ke mana, ilmu jahit pon dah tak ingat langsung...pastu niaga tudung tapi untung kecik n tak reti nak melebarkan sayap perniagaan, sudahnya terbungkus macam tu jelah bisnes tudung tu (sib baik pulang modal..heheee)
    so kalo nak mula jangan fikir yang negatif, buat betul2 ye ngah....saya sokong (bab nasihat org bagi le kat haku...kuangkuangkuang) *_^

    ReplyDelete