21/12/2011

Hadiah untuk diri sendiri ^____^

Assalamualaikum semua,

Kabare? waras ka? tgh syok ni menulis blog sambil makan ice-cream kawan belanja..hari ini nak lari topik sikit..biasa kan asyik share resepi dan tulis pasal aktiviti harian saja..tapi la ni cheq nak story mori dengan kengkawan sume pasai hadiah..eh sape yang dapat hadiah tu?sapa yang bagi tuuuu *__*

Menerima hadiah dari semua orang tak kira la sape pon.family ka,kengkawan ka,bf ka,gf ka,,,,,berapa banyak ka daaa..adalah biasa saja..sama juga kalau kita memberi hadiah kat orang lain ex-gf ka,ex-bf ka,ex-bff ka..kenapa perlu ek bagi adiah kat ex nie???confius pulak..tapi kan kan..cne kalau kita bagi adiah tu untuk diri kita sendiri??O_O

Rasanya itu pon perkara biasa saja kan..sekarang ni memang ramai yang akan bagi adiah untuk diri sendiri..tapi kenapa nak bagi hadiah untuk diri sendiri..kenapa kenapa dan mengapa..

En A: Dah bertahun tak pernah ada orang nak bg adiah kat den..jadi den bagi la adiah kat diri sendiri
En B: Susah payah saya keje kira adiah tok diri sendiri ler
En C: Oitt ni secret admirer bagi ler (ayat cover-line)
En D : Duit aku suka ati aku ler (ayat org takda bf gf)
En E: Lor aku bungkus kotak kosong pon kiro adiah ko?
En F : Syoh syoh nak bungkus parcel tok customer pon tak senang

Ek nape yang jawab ni semua lelaki..adakah 
sebab lelaki hanya memberi tapi tak menerima? 
atau 
perempuan memaksa lelaki memberi dan sudi menerima
atau
Lelaki tak menerima tapi sudi memberi

*angkat tangan* 
cikgu bukan macam sama je ke jawapan tu?

Hihi sebenarnya hadiah ni terpulang pada diri sendiri..Macam saya ni rasanya tak pernah pon bagi hadiah untuk diri sendiri..tapi kan kan..ari tu saya ada baca 1 post dekat wall FB kawan saya..dia kat dia adiahkan _ _ _ _ _ _ untuk diri dia sendiri..Ntah kenapa tiba-tiba saja post kawan saya tu telah membuat saya gundah gelana..cewahhh..

Terus saja otok ni berfikir dengan ligatnya..apa yang pernah aku bg kat diri aku ek..ok fine yang shopping tiap2 ari tu bukan adiah okey..sebab tak pernah pon anggap tu hadiah..hadiah yang saya maksudkan ni tak kisah la kita menjerit kuat2 sampai pecah anak tekak kat bukit yang tinggi ke atau kita kata dengan lemah lembut saja dalam hati atau tulis kat FB bagi satu dunia tau (blog kira gak ke?)***ini hadiah untuk aku***..apa yang penting??? mesti ada tagline tu baru la di kategorikan hadiah untuk diri sendiri ya kengkawan..

Hadiah untuk diri sendiri? tak kesah ler murah ke mahal ke..janji kita cakap adiah untuk diri (kalau pen merah kira adiah tak?) TAK KESAH OKEY tapi yang paling penting adalah kita guna duit kita sendiri untuk membelinya..

G :angah macam mana kalau duit tu suami kita bagi tapi kita guna untuk beli hadiah untuk diri sendiri
H:angah cne lak kalau kita guna duit mak ayah kita bagi
I : Bf kita suruh simpan duit ni untuk kawen tapi klu kita guna nak beli adiah boleh ker?
J : Kalau guna duit PTPTN boleh tak?

Lantak korang la weyyyy..janji duit yang korang pegang MOOD: *bengang*

Kategori hadiah pulak..yang ni pon aiman tak kesah..gelang emas yang dari 1km lagi boleh nampak blink blink ke, Ipad ke,Iphone 6 ke (da kuar ke),kereta ferrari ke (bahagianya klu dapat..tp taknak la adiah kat diri sendiri,biarla dpt adiah dari orang lain-demand) ala kalau adiah biasa pon aiman tak kesah..diary 2012 ke,keychain dari melaka ke,kasut dari gombak pon tak pe..janji apa kawan2 ***ini adiah untuk aku*** guna duit aku okeyyyy..

Disebabkan ini la maka saya pon mem 'bz' kan diri untuk berfikir hadiah apa yang harus aku bagi kat diri ini..baget pulak berapa O-o..adiah pertama ni woooo..mesti la kena pikir abis abisan..Ohhh macam ada je yang mendengar isi hati ini..dan dan la time ni nak rosaknya..maka terpaksa la saya menggantikan "beliau"..tapi sayang tau da lama dia bersama dengan saya..last2 terpaksa melepaskan "beliau" pergi..iskisk..

selepas satu saat sedih mata terus je ***_____*** (oitt ni tanda bersinar2 la) i da ada kawan baru tau..harap dia akan bertahan lama la dengan saya..puas da survey ni..mula nak beli yang besar tapi malu aii nak bawak g sana sini (i pemalu tau), nak beli yang kecik (ala nti biasa pula function die) then saya pilih yang sederhana..okey yang ini flexible.suke suke..tapi kan kan nanti u olls jangan la cakap saya nak menunjuk2 tau..saya saja je nak sharing is caring ni..its goes to ***ini adiah untuk aku***



**winkwink**
Malu tau~haha ini la "beliau" itu~hadiah pertama untuk diri ini.konon2 la kan
.......
Hadiah yang sesuai dengan kemampuan diri..kehendak diri..kepentingan diri


Episod 2

My H~Tak ada orang nak bagi adiah untuk abang pon..
Angah~ala apa nak peningnya..nti orang bagi hadiah untuk abang ya..dah dah jangan sedih2
             Nah ini hadiahnya..
             abang!!! jangan lupa bayar nanti
My H :O-O

hihi okey yang ini bukan kira adiah la kan sebab da 2 bulan rosak sampai my H tak dapat nak meneruskan aktiviti hariannya..yang ini kira keperluan..alang2 saya mencari adiah untuk diri sendiri jadi terus mencari keperluan yang telah rosak itu sekali..sebab boleh cari kat tempat yang sama je-kita g beli kat digital mall pj u ollsss..ini dia 'keperluan" itu..



Situasi selepas 2 bulan tak melayari tenet..

My H : boring la tak tau nak tengok apa kat laptop ni..boring saja
Angah :ohh berlagaknya..dulu tiap2 hari cakap boring tak dapat tengok internet..sekarang lain lak??
My H : ^____________^

2 comments:

  1. kameraaaaa....huuuuu...i craving for Canon EOS....huuuu...bila la nak dapat ni,kamera kompek dah ada,nak cari dslr lak..minat wooo photography ni...tapi asyik pinjam org je...tak best arrr...
    hadiah tuk diri sendiri...ermmmm...sama ngan status fb saya hari ni...

    ReplyDelete
  2. Tu la mula2 nak beli dslr gak..tapi cam besar la.susah nak bawak g jejalan..tu yang beli kamera ni.flexsibel ckit.ni pon banyak sangat function..banyak kena belajar..hihi apa2 pon enjoy..

    ReplyDelete