03/12/2011

Majlis Perkahwinan sana sini

Assalamualaikum..

 ~gambar dari en google~

ado orang kat umah dok nie??ado-ado meh2 masuk..selamat pagi semua..da breakfast ker?oppps tanya pasal breakfast ni bukan la nak kongsi resepi untuk post kali ni..mai cni mai..sekarang ni saya nak story mori sal majlis perkahwinan sana-sini, antaranya anak sedara sepupu saya cik eiyda..ohh da puan eiyda da..

Majlis berlangsung pada hari sabtu 26/11/11 yang lalu..saya tumpang adik saya yani n faiz..my H??? oh dia stay kat kampung seminggu dari adik ipar saya kawen ari tu..jadi tak perlu la ulang alik banyak kali kan..dari kl sampai k.lipis cuaca memnag sangat cerah dan agak panas..tapi masa da sampai lipis tu abah dan akak saya telefon bagitau hujan sangat la lebatnya dekat rumah pengantin~rumah pengantin dekat kg sg.ulor..kenapa sg ulor namanya???ohhh tak tau la pula saya..maybe ada sejarah sehingga diberi begitu namanya..

nak tau masa sampai tu terus je my mak pergi dapur bungkus lauk..ohh cam tak senonoh je kan..pulak join dengan adik-beradik yang lain tu..3 serangkai..tak caya meh tengok gambar kat bawah ni..

My mak dan kakak2nya~aktiviti biasa kat umah sedara-mara yang rapat

hihi actually ni perkara biasa je dikalangan family mak saya ni..sama saja sebenarnya..kalau time kami atau sepupu saya yang buat majlis pon perkara yang sama tetap berlaku..kadang2 orang belum makan pon da bungkus membungkus ni..tapi tak la bermakna bila da bungkus ni untuk orang lain tak cukup makanan pula kan.warning!!! ni untuk keluarga terdekat saja..kat umah yang kita kenal suam2 kuku tu tak buat la pula ok..malu wehhh..

walaupun hujan lebat masa majlis eiyda, tapi orang kampung dan bandar??? tetap ramai yang datang memeriahkan majlis..




mana pengantinnya???ok ni la pengantin comei kita ni..tahniah untuk eiyda dan pasangannya(alamak tak tau nama pula)~tu la eiyda tak nak bagi kad..dah tak tau nama kan..hihi alasan je tu..selamat pengantin baru..semoga berbahagia ke anak cucu..


ni pula gambar sebahagian family dan sepupu sepapat yang memang kalau ada majlis mesti nak buat rombongan pergi sekali~macam tak cukup korum saja kalau tak pergi together-gether ni..da la ramai kan..masuk je umah orang da penuh dengan anak beranak sendiri-murah rezeki tuan rumah..huhu



sebenarnya planning lepas majlis eiyda saya nak pergi rumah kawan saya kawen pula..tapi my H tak sihat pula..demam yang agak teruk..jadi tak sampai hati pula nak ajak dia pergi sana sini kan..apa2 pon untuk nine dan pasangan selamat pengantin baru..maaf sesangat tak dapat pergi masa majlis ko..semoga berbahagia selalu ya..

nine~sorry cilok gambar kat fb ko

keesokannya ada majlis kawen anak majikan abah saya pula..huhu da plan nak ambil gambar..tapi biasa la terlupa la plak time tu..syok sangat makan ice-cream kot..jarang2 ada majlis kawen sediakan ice-cream ni..lagi2 majlis kat kampung kan..tapi yang penting my mak tu memang antara orang terpenting majlis..tapi cian pulak..dari hari sabtu tolong tuan rumah sampai balik rumah kul 12 malam..anak cucu semua da tido..tak sedar bila wan balik..pagi2 esok da keluar pergi tolong lagi..tapi memang puas hati la..kami dok makan lauk kenduri saje 2 hari tu..lagi syok isnin cuti sempena awal muharam..boleh la merilekskan diri di kampung lama-lam sikit..

ok la ini saja coleteh saya untuk majlis perkahwinan sani sini ni..sebenarnya pasangan eiyda akan buat majlis sambut menantu esok tapi saya tak pasti lagi dapat pergi tak..tak jauh pun dekat port klang saja..apa2 pon nak pergi jom heboh!! lama da tak pergi..my H ni macam2 alasan dia bagi bila ajak dia pergi..perlukah senjata wanita digunakan pada masa ini~merajuk atau air mata???


Angah~kenapa filem ombak rindu ni full booking pula..nampaknya kena tunggu minggu depan la~tak pon walk in je la..tapi kena beratur panjang2 pula..haruskah??

No comments:

Post a Comment