28/10/2011

Cucur Ikan Bilis

Salam semua...

Hari ini kita share resepi yang simple je la yer..petang nti iAllah lepas maghrib nak balik kg..Balik umah MIL..mggu depan sempena raya haji balik umah saya lak..cam jauh je umah..wahal kg my H n saya ni dlm 15-20minit jer..

klu petang2 tu kengkawan boring2..tambah2 lagi cuaca mendung tau hujan jer..boleh ler buat cucur ikan bilis ni..sedap sangat makan time panas..pekena lak dengan air kopi kan..hihi (cam la ko pernah wat air kopi angah)..My H tu suke milo jer..tiap2 ari milo saje..

Cucur Ikan bilis

Bahan

Ikan bilis
Tepung gandum
Sedikit sebuk kunyit ~ sikit saja tau
garam
Daun Kucai~ potong kecil
Carrot~potong halus
Telur 1 biji
1 biji bawang besar~mayang halus
Air secukupnya

Cara-cara

Gaul kesemua bahan sehingga sebati.Goreng didalam minyak yang panas..Siap untuk dihidangkan..








cicah ngan cili sos..lagi sedap cicah ngan sambal..umphh


Angah : ahad ni my H ada race..so good luck..dapatkan tempat yang terbaik k..muahmuah

4 comments:

  1. musim hujan ni sedap pekena cucur ikan bilis ^_^ ur hubby org merapoh gak ke angah? nak penah nampak..heheeee...

    ReplyDelete
  2. my H tu org lipis..memang sedap kan mkn time ujan ni..as teringat masa buat kuih form 3 dlu..kita 1 group kan..msa KH..first time buat kuih lapis n karipap klu tak salah..kuih lapis tawar jer n karipap liat jer..sekali ngan ain kan kita..rindunya kenangan dolu2 kan..hihi

    ReplyDelete
  3. eeee ko ingat lagi ye ngah ^_^ syahdu aku dengar ^_^ tapi ko lain sekarang ^_^ ko dah hebat mcm2 hal dah ^_^ aku tompang bangga beb ^_^ tapi bab kek aku jeles sbb ko lagi hebat walaupon dulu hakikatnya karipapa kita sama liat...hahaaaaaaa....

    ReplyDelete
  4. hihi kelakar kan bila igt2..tapi memang rindu giler memori dolu2 tu..mana da hebat la..aku pon still belajar lagi.byk lg yang tak tau ni.lg sedih aku ni cam takde cikgu jer.cikgu tenet jer la..huhuu

    ReplyDelete