07/10/2011

Menunggu kereta Api

Salam semua,
Hari ini nak cerita salah satu hobi saya.Dari remaja lg sampai la sekarang ni mmg suka sangat baca novel.Cuma sekarang bila da kawen minat tu seolah-olah da berkurang.tapi jika ada masa terluang saya tetap akan luangkan masa untuk novel-novel saya tu..saya berkongsi minat ni bersama-sama dengan family saya terutama adik-adik perempuan saya tu..dulu kami akan beli novel yang berlainan dan tukar-tukar.rasa seronok baca novel ni kadang-kadang sampai pagi semata-mata nak tau ending cerita tu..sanggup tak makan semua..

Tapi sekarang da berubah bila da kawen ni..1 novel tu kadang-kadang seminggu kadang-kadang sebulan nak habiskan..bahkan da lagi novel yang tak sempat pon nak baca..sampai sekarang xbuka-buka pon lagi terutama novel yang adik saya bagi tu..hihi

Tapi dalam banyak-banyak penulis novel ni..yang paling saya sayang rasenya adalah norhayati berahim..dari dulu sampai sekarang saya memang tak pernah miss dari baca novel beliau..antara yang terbaru adalah novel ni..


Saya suka sangat baca novel beliau sebab saya rase tak stress..biasa novel beliau mesti happy ending..setiap orang adalah berlainan..sy xsuke sesuatu yang terlalu complicated..saya suka baca sesuatu yang beri kita kepuasan dan kegembiraan bila membacanya..dan novel-novel beliau juga biasanya akan menerapkan kasih sayang sesama keluarga,kawan-kawan dan orang keliling kita.mengajar kita terutama yang wanita untuk menjadi kuat,jangan berputus asa dan berusaha untuk mencapai apa yang diigini..paling saya suka adalah cara penulisan beliau yang sangat dekat dihati..


Ok yang selalu menjadi mangsa untuk belikan novel-novel ni semua adalah my Husband la..hihi.bila tau je kak norhayati berahim ni keluar novel baru mesti tepon my H ni suruh beli same day gak..penah la dia pergi kedai tapi xda lagi novel tu..penah juga kedai tu tutup..hihi macam2 la perkara penah jadi..kadang marah-marah juga my H ni tapi da minat wife kan kena la ikut gak..Klu tak majuk nti..hihi anyway thanks my H sebab sllu ikut je kemahuan ur wife ni..

P/s: Tempat keje my H dekat ngan kajang jd senang la nak p beli..Dia siap penah jmpa n borak lg ngan k.norhayati ni..siap bik gmbr lg tu..i pon xpenah..sobsob

No comments:

Post a Comment